جمعیت هلال احمر شهرستان سپیدان
صفحه اصلی    ارتباط با ما   
  مناسبت روز  

 

  اطلاعیه ها  
اصلاحیه برخی شماره تلفن داخلی(voip) مرکز استان
پیام تسلیت به جناب آقای محمد صالحی ( خزانه دار محترم جمعیت هلال احمر شهرستان سپیدان ) 09/ 10 / 1397
    تاریخ انتشار: 1397/09/07 13:46:27   شرح خبر  
مانور زلزله در مدارس شهرستان سپیدان برگزار شد
مانور زلزله در مدارس شهرستان سپیدان برگزار شد

 

مانور زلزله در مدارس شهرستان سپیدان برگزار شد

همزمان با دیگر نقاط استان و کشور، مانور زلزله در مدارس شهرستان سپیدان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی جمعیت هلال احمر شهرستان سپیدان ، محمد غلامی رئیس این جمعیت  پیش از ظهر چهارشنبه 7 آذر ماه جاری در این آئین گفت: برای اینکه بتوانیم توانایی‌ها و توانمندی‌های خود را در زمان حوادث مورد ارزیابی قرار دهیم هر ساله برگزاری مانور زلزله  8  آذر ماه  را در ردیف یکی از مهمترین برنامه‌های آموزشی در مدارس این شهرستان قرار می‌دهیم.

محمد غلامی با بیان اینکه ارائه این آموزش‌ها به دانش‌آموزان می‌تواند در کاهش خسارات جانی و مالی در مواقع حوادث تاثیرگذار باشد، ادامه داد: اگر در هر خانواده‌ای یک نفر به این گونه آموزش‌ها وارد باشد می‌توانیم بسیاری از خسارات را در مواقع حوادث با کاهش مواجه کنیم.

رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان سپیدان بیان داشت: با توجه به همزمانی 8 آذر ماه با روز پنج شنبه و تعطیلی برخی از مدارس با هماهنگی های انجام شده روز هفتم آذرماه این مانور با شعار " مدرسه ایمن جامعه تاب آور " به اجرا در آمد  و دانش‌آموزان در این طرح آموزشی - ایمنی با نحوه پناهگیری، کمک‌رسانی به مصدومان و تخلیه فضای آموزشی در کنار چگونگی حفظ آرامش خود در هنگام بروز حوادث طبیعی چون زلزله آشنایی پیدا کرده و مهارت آموختند .

وی تاکید کرد: در اجرای این طرح به دنبال این هستیم تا دانش‌آموزان آنچه را که آموزش می‌بینند به خانواده‌ها و اطرافیان انتقال دهند تا در بروز حوادث طبیعی سطح آسیب‌ها و خسارات کاهش پیدا کند و افراد از آمادگی و مهارت لازم برخوردار باشند.

غلامی اظهار داشت: در بحث آموزش خصوصا در مدارس که محل آموزش و پرورش دانش آموزان و آینده سازان کشور است فرهنگ سازی مناسب شکل بگیرد و مطالبه ی مردمی برای استحکام بخشی و ایمن سازی در ساخت و سازها ایجاد شود و این حساسیت در ذهن دانش آموزان ایجاد شود .

قابل ذکر است در این مانور که  در دبیرستان های کوثر و شهید پیروزبخت برگزار شد ، جوادی فرماندار سپیدان  به عنوان رئیس شورای  مدیریت بحران شهرستان و تمامی دستگاه های عضو این شورا و همچنین بیش از 30 نفر از اعضای جوانان جمعیت هلال احمر شهرستان سپیدان حضور داشتند .

0
ارسال نظر  
پست الکترونیک:
نام:
متن:
 
 
تمامی حقوق این سایت مربوط به جمعیت هلال احمر سپیدان می باشد